![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Selv om Apollo dessverre kuttet ut Kalamata regner jeg med at det er flere som planlegger en tur til vakre Peloponnes
![]() - ekspressbussen bruker kun 3timer og 15min på strekn Athen - Kalamata. Det finnes mange deilige plasser med kort avstand fra Kalamata, for 2 år siden bodde vi i Koroni og likte oss kjempegodt. Men - lille Kardamili, med sine vakre omgivelser, har festet seg i mitt hjerte, var der første gang i 1993 og sist nå i april ![]() Fordi vi kom senere til Kardamili enn vi hadde ment, ringte jeg hyggelige Maria på Gorgones/Les Sirenes og booket de to nettene hun hadde ledig før de greske påskegjestene hennes kom. Studioet var velutstyrt (lekkert bad), men var i den eldste delen - nær havet, men også nær tavernaen deres (det sjenerer nok mer i høysesong) og solen forsvant fra balkongen vår litt tidligere enn vi ønsket om ettermiddagen. Fra Gorgones flyttet vi opp til STELLA ![]() Vi traff Stella da vi gikk av bussen i Kardamili v/ankomst, og n å fikk vi bevist at hun slett ikke hadde overdrevet da hun snakket varmt om sine studios/leil ![]() Det v a r utsikt over ”hele havet og hele Kardamili” og solen hadde vi på terrassen fra frokost og til den gikk med om kvelden, vakker solnedgang! - leil var romslig og fin, i tillegg var STELLA selv den mest gjestfrie vi har leid hos i Hellas, og det sier mye ![]() Siden Stella, og mannen Kostas bare snakker gresk får man nok noe ekstra ut av bekjentskapet om man kan noen greske gloser ![]() Vi var heldige, toppleiligheten var ledig da vi kom, men vi så de andre, de var også veldig bra, men ingen tvil om hvilken som var b e s t - obs det er skråtak i toppleil og man bør nok ikke være f o r høy for å komme fra det uten å ha skallet i taket en del ganger, men man venner seg! Stellas rom ligger (2 -3 min til fots) opp fra hovedgata i Kardamili. Her er noen bilder : ![]() Første gang vi har hatt gresk flagg på terrassen: ![]() Frokost på terrassen, utvidet med Stella gode påskebakst, røde egg og olivener ![]() ![]() Fra denne deilige terrassen hadde vi utsikt i alle retninger, her ser vi bl a Prof.Ilias, Taygetesfj høyeste topp (m/snø i april, 2460 m tror jeg den er ): ![]() Jeg ble så glad i Stella og dette stedet, gjett om vi skal tilbake ![]() ![]() Jeg anbefaler på det varmeste : Peloponnes generelt, Kardamili og Stella spesielt ![]() |
|
|