![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En av mina söner samlade på tillfälligheter och egendomliga sammanträffanden, han skrev upp dem i en anteckningsbok.
Så gör inte jag, men ibland blir det lite festligt, eller konstigt, eller mysko. Alla har vi väl råkat ut för att någon ringer precis när man tänkte på den personen, eller mött någon på stan vars namn man just kommit att tänka på, eller något liknande. Kanske det finns rationella förklaringar, men eftersom det bara är lite lustigt lägger man ingen större vikt vid det som hände. Det är en händelse jag funderar lite på . Det var några år sen. -Sitter på verandan och läser den där omtalade boken Da Vinci-koderna. -Vi har en ganska stor tavla, eller ikon, med Den Sista Måltiden, inramad och med glas. Gammeljajan gick en gång varje år till kyrkan med den för att få den välsignad. Vi har den mest som minne av henne. Den står uppe på en hyllfris bland en del glas och kristall och annat jag är lite rädd om. -Jag läser just om den här tavlan och tänker att jag ska ta ner den och kolla om vår tavla är som den Brown beskriver. Precis då! Krasch-bom-bang! Min grå kattkille har hoppat upp på diskbänken-upp på överskåpet- över till hyllfrisen- missat alla kristallgrejorna men rivit ner den här tavlan! Jag blev faktiskt lite skakad...han hade mig veterligen aldrig varit dit upp förut. Förklara det om ni kan. |
|
|