|
|||
|
|||
Dator på semestern.
Det är ju fler och fler som tar med sig en liten bärbar på semestern för att kunna blogga, kolla mailen, följa med nyheter och, naturligtvis, följa Kalimera.
Jag följer själv med "blandade känslor" Arne och Birgittas äventyr i Arkipelagen... JAG VILL OCKSÅ SITTA PÅ AMORGOS NU... Men kan bli rätt dyrt att sitta uppkopplad där nere. Så jag kom att tänka på att jag för några år sedan såg om ett program som "tankar ner" en hel site. Jag ska försöka förklara. Om jag tex läser en kvällstidning på nätet måste jag ibland klicka på en länk för att läsa hela artikeln. Och det är ju OK här hemma. Men det kan bli dyrt nere i Grekland att sitta uppkopplad under en längre tid och göra samma sak. Men detta program tankade ner HELA tidningen, även underliggande länkade artiklar, till datorn så att man kunde stänga förbindelsen sedan och "surfa" offline! Enklare, snabbare och billigare (?). Men det kan ju också bero på om man debiteras för tid eller tankad Mb... Och vilka inställningar man kan göra. Plocka bort bilder och reklam kanske är en god idé... Jag förutsätter att programmet bygger på uppdatering sedan "senaste besök" annars är det ju inte intressant för ett Forum tex. Tanka ner HELA Kalimera hade väl tagit lite tid.... Dyyyrt..... Jag har inte hört något om det på länge. Det kanske "dog"... Eller så är det så vanligt idag att jag inte uppfattat det eftersom jag har stationär dator? Jag vet inte. Jag vet inte heller var det finns, vad det heter, eller något annat om det. Det var väl ca 3 år sedan jag läste om det i någon tidning... Men det verkar vara en smart grej... |
|
|