|
|||
|
|||
På luffen - igen!
Nu är det bara det det sista som skall packas - oftast det onödiga som man packar upp igen, oanvänt. Det får vara så! Har med åren förstått att det bara är att acceptera det irrationella och att det egentligen ingår i en föreställning - en fantasibild - om vad som hända i olika skeden under den närmaste framtiden - nu en månad. Egentligen fantastiskt, men ibland fysiskt krävande när allt skall lyftas och förflyttas.
Med åren har det dock lättat något. Det rationella tänkandet har blivit överordnat fantasin om det okända. För mig är det sistnämnda viktigast! Konstaterar att i denna stund om ett dygn så befinner vi oss på Samos där det för tillfället lär vara hett. Fortsättningen därifrån är endast grovt planerad! Möjligen en sväng till Chios och/eller Ikaria. Därefter falla in i återvändandet - det absolut nödvändiga - dvs. Lipsi och givetvis Kalymnos/Telendos. Jag inser nu, att jag är tvungen att klippa gräsmattan innan vi åker. Har försökt att med alla medel hittat på saker för att "slippa", men nu så.... en timme. Nja, mulnar det inte på och blir regn.... En trevlig månad i Sverige, för vi kommer att ha det i Grekland!! Hälsningar Anders |
|
|