Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-03, 22:52
Eva W Eva W är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Packningstips till orutinerade resenärer

Vi åker ner till Athen (för att sen tillbringa 12 nätter på Poros och avsluta med 2 i Athen innan hemresan) om bra precis 2 veckor och nu börjar packnings-ångesten göra sig påmind Vi är nämligen inte särskilt vana resenärer, om man nu törs erkänna detta i ett sådant här forum...
De familjesemestrar vi har gjort hittills har varit Sverigetrippar i egen bil (å det är inte klokt vad enkelt det är att packa å ta med sig allt och lite till... i en bil) - så detta med att färdas per flyg och båt ställer ju till det en hel del i packningsplaneraren (alltså moderns - läs MITT - huvud).
Vad säger ni, folket, vi tänker packa i resväskor (typ halvstora) och förmodligen bli både uttittade och utskrattade på vår färd, men HUR planerar man bäst för en 14 dagars vistelse? Som handbagage tänker jag att var och en (vi är en klassisk 4-personers familj med mamma, pappa och två tonåringar) får bära en mindre rygga. Jag blir helt imponerad när man läser inlägg där folk packar allt de behöver i en rygga och den bara väger 8 kg!!! Känner att vi nog kommer att hamna låååångt från den drömgränsen, åtminstone nu på vår första familjeresa utomlands.
Tipsa på - jag kommer att finkamma inläggen på bra tips!!
Tack och bock från en ressugen norrlandsmamma
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:11.