Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-03, 23:53
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Beslutsångest och frågor... vilken kombination!

Hej,

Mitt internetsignum är Grimm. Detta är min första "posting" här på Kalimera. Jag har följt Kalimeras forum ett tag nu och har förstått att det finns en stor mängd erfarenhet här.

Jag har fått en liten "present" från min arbetsgivare, och den består av en flygbiljett till Aten den 20:e Juli samt 8 nätter på Naxos och 6 nätter på Paros. Hemresa den 10:e Augusti.
Vem som helst inser ju raskt att antalet hotellnätter inte matchar flygbiljetten. Så min fråga är som följer,
Jag har den 26/7 -- 8/8 fixat enligt ovan ovan, men har som sagt lite tid över.
Om man skall spendera 6 nätter i Kykladerna innan man skall till Naxos följt av Paros, vart skall man åka då? Jag är nämligen "oskuld" m.a.p. Grekland, så jag har ingen aning om vart jag skall åka de första 6 nätterna.

Jag har en idé om att spendera 2 nätter på Antiparos för att avsluta det hela, men var skall jag börja?

Vad jag söker? lugn o ro, Slippa hyra bil eller moped men jag vill ha hyfsat nära till platser där folk samlas för att stilla mina behov av att kunna umgås med folk i min egen ålder (40+). Bad o sol förstås, äkta grekisk mat, god dryck.... Ja, jag vill glömma bort allt ett tag.
Att jag reser själv torde vara uppenbart med tanke på mitt behov av att kunna prata med folk när behovet faller på.

Finns det en sådan ort?

Snälla, jag behöver råd!

Senast redigerad av grimm den 2009-07-03 klockan 23:55. Anledning: bytte "reser ensam" till "reser själv", ensam är ett sinnestillstånd...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:49.