|
|||
|
|||
Sv: vätskeregeln - kaviar & smältost?
Säkerhetsreglerna finns ju där av en anledning. På gott och på ont. Sedan kan man konstatera att hur de följs är någon form av dagsnotering...! Och väldigt beroende på vilken flygplats man flyger ifrån.
Jag tror det var 2006 jag hade fått totalt hjänssläpp och hade 1,5 Liter hemkörd Tsigoudia i handbagaget, en enlitesburk med kapris i vätska, PLUS en 5 Liters Bag-in-box (!) med mitt favve vita vin som Stelios slängde på mig precis när jag skulle åka... Jag blev naturligvis stoppad i säkerhetskontrollen. Men killen luktade i vattenflaskan med Tsigoudia tittade på vinet och kaprisen och frågade: You like Greece...? OCH SLÄPPTE IGENOM MIG!!! MED GREJENA KVAR!!! Det hade ju rent principiellt kunnat vara 5 Liter nitrogrycerin i vinboxen... Och jag flög reguljärflyg! Inte charter... Så de här kontrollerna fungerar ju väldigt bra... Det var faktiskt först när jag kom hem som jag själv reagerade... Året efter tog de 2 tändare ur handbagaget på Kastrup när jag skulle flyga ner... Jag hade 4 tändare med men fick bara behålla två... Det är tydligen farligt att en person har fyra tändare när alla passagerare kan ha med två per person.... Så de här reglerna fungerar väl.... Så där.... |
|
|