|
|||
|
|||
svininfluensa kontroll??
Det är nu en dryg vecka sen vi kom hem från Kreta, och det är en sak som jag funderar på ....kanske ngn. här på forumet vet...
Det var så , att när vi landade på Chanias flygplats var det inte ngn. passkontroll (som de alltid haft de tidigare gånger vi kommit dit) Istället blev varje passagerare som klev av planet belysta med ngn. form av värmekamera. En del , som indikerade att de hade förhöjd kroppstemp, togs åt sidan, försågs med munskydd, och slussades vidare för läkarundersökning. Sedan såg vi inte till dem...Kändes lite skrämmande...men man kan kanske förstå att de försöker skydda sig mot viruset, det är ju en ö, och kan kanske lättare kontrolleras... men min undran är , vad hände med de resenärer som "plockades bort" fick de komma in i landet, eller skickades de hem??? Är det någon av er som råkat ut för detta?? Trist om man varit lite "småförkyld" men vill resa ändå... Jag passade på att fråga en av apollo värdarna när vi var på samaria vandring, men de tycktes inte känna till någonting alls. Det här hände strax efter att influensan klassats som "pandemi" daga |
|
|