|
|||
|
|||
Är nyfiken på Karphatos och har några funderingar.
Hej!!
Jag är ingen van resenär, besökte Kreta för 17 år sedan och Naxos i somras. Jag blev fullständigt upp över öronen förälskad i Naxos som överträffade mina förväntningar med sina pittoreska gränder bland vitkalkade hus med färgglada dörrar och blommor som lyser överallt. Mysiga tavernor med underbar mat, härlig natur, minnesvärda sevärdheter, och fina stränder. Dessutom kanonbra hotell med bra läge. Det känns som jag lagt ribban för kommande resor... Jag och min man sitter nu och spanar på nästa års resa men hittar inte stället som har DET. Grejen är att vi kommer att åka charter och därmed inte är lika fria att välja. Nu har jag spanat igenom hela apollos utbud och funderar på Karphatos. Jag föll för intrycket av att ön har en vacker natur och fina stränder samt fina hotell med havsutsikt. Dessutom verkar den inte vara alltför exploaterad och "turistig", vill inte mötas av betongbunkrar, höghus, blinkande neon och inkastare till höger och vänster. Nu är jag nyfiken på hur ni som har tagit Karphatos till ert hjärta vill beskriva denna ö. Vad gör den till ett ställe dit ni vill återvända om och om igen. En konkret fråga jag också vill ha besvarad är om Pigadia är en trevlig stad/by att bo i och om den har sådär trånga mysiga gränder som jag längtar efter att traska runt i? Tacksam för alla svar =) |
|
|