|
|||
|
|||
Åter från Skiathos
Ja, då har man varit i hemma i snart 4 dagar efter att ha tillbringat 14 dagar i paradiset. Ön har som alltid visat sig från sin bästa sida. I år blev det 13 gången på Skiathos. Höjdpunkterna har varit att bli bjuden på grillad svärdfisk inkl massor med annat smått och gott, samt grillad tonfisk på våra goda vänners terrass i gamla hamnen (huset syns fö i Mama Mia filmen. När den spelades in satt vår gode väns åldriga mor på balkongen med kikare, hon tyckte att Pierce var mkt stilig). Dagarna på Yannis båt som alltid börjar med lite fiske på väg ut till Tougria, sedan matas fiskmåsarna, 2 "äter" ur Yannis hand. Dom är riktigt feta en del. Även den lilla "bebisen" äter ibland ur handen. Yannis goda mat så som garides saganaki, gavros, small fish (inlagd först i vinäger, vitlök, efter 2 dagar rensas den och läggs i olivolja, vitlök och oregano. Riktigt smälter i munnen . Promenaden upp till den alltid så vackra kyrkan där jag för förlovade mig för år sedan. Lunchen på Arkos island på den lilla familje tavernan, dom kommer med fisken direkt från havet, egenhändigt gjorda "patatas", gott vin etc. Att Yannis och Adonis sedan sjunger högt och ljudligt gör ju inte saken sämre. (planen är ett lägga ut en liten filmsnutt på Youtube). Kvällarna på Ellenikon till underbar Bouzouki musik, se lokala förmågor dansa och sjunga.
Vad mer kan jag säga, har haft det kanon i mitt paradis /Jeanette |
|
|