Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-08-29, 00:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Resmålsfilmer

För ett antal år sedan sändes på TV (SVT eller TV4?) en c:a timslång reseskildring och tillika hyllning till Grekland. Jag tror att rösten som står för talet i filmen tillhör Jens Lind. Jag såg själv inte programmet men en vän som visste att jag är Greklands-freak spelade in det till mig (förutom någon minut i början som missades). Nu är vhs-spelaren kass och jag har lämnat filmen till överföring på dvd så att jag kan fortsätta att då och då sjunka ner i en fåtölj och njuta av en stunds Grekland.
Men...............nu till min fundering:

Jag kan inte påminna mig att jag sett något utbud av hyrfilmer som innehåller reseskildringar från diverse resmål i allmänhet och Grekland i synnerhet. Konstigt tycker jag. Är efterfrågan för liten? Är det bara snyftfilmer, action, sience fiction mm som gäller? På TV förekommer ju dock Packat o Klart etc., så helt ointressant tycks det inte vara.

Tänk att kunna knalla in och hyra en "rulle" om Karpathos, Små-Kykladerna, Kreta eller något annat intressant resmål. Men det finns kanske sådant någonstans på marknaden och det är kanske bara det att jag inte har upptäckt det????

Någon som vet? Om det inte finns så borde det ju göras. Tänk bara så många Kalimerianer som skulle rusa iväg och hyra filmerna.

/ Masse
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:17.