![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad får dig att gå tillbaka till samma restaurang igen? I Grekland, i Sverige - är det någon skillnad?
Jag har nog oftare favoritställen i Sverige än i Grekland faktiskt. I första hand handlar det om maten. I andra hand om god service. Okej, rent otrevlig, nonchalant eller överlägsen personal är inte roligt, sådan som får en att känna sig som något katten släpat in, att man inte är trendig nog... Sällan jag råkat ut för lyckligtvis. I Grekland är det mest barnen som fått favoritställen, oftast inte samma som min man och jag, men för barnens (tonåringarnas) skull har vi gått tillbaka. Vi är nyfikna och prövar gärna nytt. Men favoriter hos maken och mig är... ...ställen med god mat. Med god mat menar jag inte mat för ögat utan mat som är lagad med omsorg och kärlek, husmanskost med smaker som växer i munnen, gärna ugnskokade rätter. ...ställen med korrekt service, ställen där man behandlar folk lika oavsett klädsel, professionellt helt enkelt. (Därmed inte sagt att kunden alltid har rätt, att gäster får bete sig hur som helst.) ...men också ställen där servicen kanske är lite halftafflig, all mat inte kommer in samtidigt, men personalen är trevlig, okonstlad och hjärtlig. Ofta är det här restauranger vi ramlat in på första dagen/kvällen och som fått en plats i vårt hjärta. ...personal med humor som månar om "barnen" (tonåringarna) och skojar är inte heller fel. Däremot har jag svårt för restauranger med inkastare och hysteriskt trevlig personal särskilt i kombination med smaklös mat. ![]() Aina |
|
|