Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-10-06, 18:23
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dessa fantastiska greker!

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Inkfish, hade du varma sydliga vindar när du var där?
Du överskattar mitt minne

Vilket håll vindarna kom från - det minns jag verkligen inte. Men vad jag minns var att de var KALLA. Åtminstone första gången jag var där, i september 2001. Då var det kallt och skräpigt på Agios Fokas, jag gick i vattnet en gång men det var inte badbart, vågorna var så höga att man riskerade antingen dras omkull eller slå sönder benen. Inget bra första möte med Tinos. (Fast jag föll för ön ändå, för naturen, byarna, utflykterna, grekkänslan).

Därför blev jag förvånad när jag kom tillbaka två år senare och möttes av Seychellerna:

Så så kan Agios Fokas OCKSÅ se ut.

Jag har varit på Tinos tre gånger, juni och september, och egentligen haft otur med vädret alla gångerna. Trots att det ser så fint ut på den där bilden var det rätt kallt, jag har bilder från samma resa där vi sitter inne i valvet på taverna Marathia på kvällen och jag har jeans på mig (enda gången någonsin jag haft med det i Grekland, faktiskt).

Lissi: Apropå fourtalian på tavernan i Giannaki, ta bara in den om du har minst fyra personer i sällskap och ni alla är väldigt hungriga, jag gjorde misstaget att beställa den som en av flera rätter och det var bara jag i sällskapet som ville ha omelett
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.