|
||||
|
||||
Jaha, så var den då bokad (igen)
Den årliga resan till Lothiarika är nu bokad.
Velig var jag och det är bara förnamnet. Jag ska åka ensam i år (vilket inte gör mig något). Maken ska vara hemma och passa katterna samt åka på en golfresa med sina polare någon gång. Men när jag nu skulle boka genom Apollo (vilket jag måste för att få på bo på James Hotel) så var det svårt att välja avrese ort. I alla år, 30 år bakåt i tiden, har charterresorna lyft i ottan från Sturup. Nattliga resor från Växjö har varit standard och lika nattliga resor hem. Man har fått en extra dag pga att hemresan varit så sen, så totalt har man haft 8 dagar sol. Landvetter däremot, har haft avgångar senare på dagen, eftermiddagar tror jag och hemresor vid middagstid. Inget bra val om man vill få ut många soltimmar. Nu när jag bokade var tiderna följande på de båda flygplatserna: Landvetter: Avresa 30/5 kl 06.30 ank 11.10 Hemresa 6/6 kl 12.10 ank 15.05 Sturup: Avresa 30/5 kl 16.00 ank 20.40 Hemresa 6/6 kl 21.40 ank 00.25 Eftersom jag ska köra själv så tyckte maken att Landvetters tider lät bäst för bilresan hem (ditresan är ju aldrig tröttsam, man längtar ju!). Men det känns som om flygtiderna kommer att ändras radikalt. Så jag måste fråga; Har någon här på forumet varit med om att Sturup-resorna gått så sent på dagen? Jag har i alla fall bokat från Landvetter men denna gång har jag lagt till avbeställningsskydd för då får jag gratis boka om min resa en gång. Kollade med Apollo och det var det tips de gav mig. För som vi alla vet, så här tidigt är alla flygtider högst preliminära! |
|
|