Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-01-03, 19:46
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Hjemme fra Athen

Først tusinde tak til alle tips jeg fik inden jeg rejste.

Jeg havde 6 hele dage i Athen, og jeg boede ganske centralt på Athinas. Tiden blev ikke brugt på transport, andet end med fødderne

Jeg kom vidt omkring. Når man rejser ensam, sidder man ikke længe på caféer og tavernaer.

Jeg ankom sent på eftermiddagen den 24. dec., og dagen efter (den 25. dec.) var helligdag. Der var intet åbent. Så denne dag gik med at se mig omkring i Plaka, Psirri og Thisio. Og jeg kom ganske langt omkring.

Den 26. dec. hoppede jeg på sightseeing-bussen, hvilket forøvrigt kan anbefales. Der kan man hoppe-på og hoppe-af. Jeg hoppede af ved det "nye" gamle stadion, og gik til The First Cementary. Derefter så jeg vagtskiftet ved Præsidentpaladset, og slog et smut ind i National Garden, og hoppede på bussen igen på Syntagma.

Næste dag var søndag, og der er om vinteren gratis adgang til de store arkæologiske pladser. Jeg startede på Keramikos, og gik derfra op på Filolpappouhøjen (hvilket var helt fantastisk). Fra Filopappouhøjen kunne jeg kigge over til Akropolis, og se alle de tusindevis af mennesker, der gik rundt. Så jeg sprang Akropolis over. I stedet gik jeg ned til Ancient Agora.

Mandag åbnede alting igen. Dagens tur gik til Markedshallerne på Athinas og til Exarchia. Det er selvfølgeligt morsomt at se hallerne, de handlende og travlheden. Derefter gik turen til Exharchia, hvilket er et rigtigt godt/bra kvarter. Det var en positiv overraskelse, og faktisk kunne jeg godt tænke mig at bo der næste gang. Her var ganske stille i forhold til andre steder i Athen. Torvet er hyggeligt med caféer og tavernaer. Jeg tror, jeg var den eneste turist.

Tirsdag, sidste dag inden jeg skulle hjem. Jeg gik bare rundt og genoplevede nogle af de gader og steder, jeg havde set før. En dasedag.

Onsdag middag lettede flyet til København.

Den eneste negative ting jeg kan komme i tanke om er, at jeg på en taverna i Plaka fik en falsk 20 euro-seddel. Den kunne jeg godt ha' undværet. Så PAS PÅ, jeg tror det er ganske vanligt.

Athen vi ses igen
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:20.