Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-01-09, 18:22
Linnils avatar
Linnil Linnil är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Parga+barn?

Hej på er!

Är på jakt efter sommarens resa, och blev så glad när jag "upptäckte" Parga! Har nog tidigare "snöat in" lite på den grekiska ö-världen och inte tittat så mycket på fastlands-alternativen.(Har tidigare varit på Kreta, Cypern, Zakynthos, Skiathos och Kefalonia...av dessa var nog Skiathos bäst, om jag skulle rangordna dom!)
Parga verkar vara en jätte-härlig ort, med många utflyktsmöjligheter, fina stränder och en mysig stad med små gränder, bra restauranger, fina små gulliga hus att strosa runt och titta på, inte superturistigt (inser att jag är turist själv...men ni förstår nog vad jag menar! ) Dvs precis som jag vill ha det!
MEN...jag läste i något inlägg att det inte är särskilt barnvänligt Att det är kuperat, höjdskillnader, backar mm det har jag förstått, men är det verkligen så illa att det är för jobbigt för barn? Är det i princip väldigt lite med barnfamiljer som åker dit? Hade själv tänkt att åka 2 veckor i aug med min 9-åriga dotter, och bo på Valtos-sidan. Vad säger ni som har erfarenhet av Parga? Är jätte-tacksam för era synpunkter!

Mvh
Linda
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:02.