|
||||
|
||||
70-dagars-regeln
Hemma hos oss fungerar det så att jag (Bea) läser på om alla möjliga öar och kommer med idéer på öluffar-rutter redan 7-8 månader innan avfärd. Min käre make hummar alltid instämmande till mina förslag, men är inte så konkret i vad han tycker och tänker.
För några år sedan började jag undra om han egentligen bryr sig om var vi hamnar i övärlden. Det gjorde han, sa han, men hade svårt att konkretisera så långt i förväg. Hur långt i förväg kan du tänka konkret, då? var min naturliga följdfråga. - 70 dagar. Så. I två års-tid har 70-dagars-regeln gällt. Jag får prata och föreslå hur många öar och rutter jag har lust och tid med, men maken behöver inte ta in eller komma med svar förrän det är 70 dagar till avfärd. Desto mer nytta och glädje har jag av kalimera och alla dess användare! I år avreser vi den 11 juni, 145 dagar till avfärd och därmed 75 dagar tills vi kan börja ta definitiva diskussioner och beslut kring årets luff... Även i vår bekantskapskrets är den en person i varje par som driver reseplaneringen. Hur är det hos er? Bea |
|
|