![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det finns en tatuerare som kallar sig sa, i Goas charterort Calangute. Jag bryter ihop varje gang jag passerar, det ser sa roligt ut
![]() Ar mitt uppe i mitt forsta Indien- och Asienbesok. Och jag ska aldrig mer klaga over grekisk organisation grekiska elledningar grekisk sophantering trafiken i t ex Pireus Allt det dar framstar som kliniskt i jamforelse med Calangute. Jag har aldrig sett nagot skrapigare. Sopor ligger overallt, det luktar. Elledningarna ar en fullstandigt osannolik harva. Trafiken ar helt galen! Bilar, rickshaws, motorcyklar, vespor, cyklar, fotgangare och kor... I vissa lagen kor jag fast och kan inte ens korsa gatan, far vanta tills nan indier ar pa vag over sa att jag kan haka pa. Dessutom, min balkong vetter mot stans storsta parkering. Och i gar var det republic day, nationaldagen. Den innebar long weekend av ledighet och hela Indien (tror jag) kom till Goa for att fira. Det innebar att hela Indien ville parkera nedanfor min balkong. Sa dygnet runt i tre-fyra dagar krypkorde Indien runt, runt under min balkong, ivrigt tutande. Och behover jag hora Jingle bells eller diverse barnramsor eller Mendelsohns brollopsmarsch en gang till kommer jag att doda. (Indiska bilar har varningssignal nar de backar. Och tyvarr verkar forarna kunna valja backsignal, som vi valjer mobilsignaler. Nagra hade Fur Elise och det var som att ligga pa Pension Amorgos och hora Blue Star 2 lagga till och falla landgangen). Organisationen ar just - organiserad. Byrakratin ar otrolig. I dag kopte jag nytt simkort till mobilen (jag har rort pa mig och operatoren jag fick forra veckan har ingen tackning har. For att fa ett nytt simkort kravdes ett foto kopior pa pass och visum ett blanketthafte pa fem sidor som kravde min signatur pa sju stallen. (Din namnteckning maste se ut som den gor i passet) sa telefonkortsmannen strangt och da blev jag sa nervos att jag skrev pa ett satt som jag aldrig gjort forut ![]() Ar allt det har da olidligt? Nej, sannerligen inte. Jag har trivts jattebra i den dar galna staden. Maten ar fantastisk, manniskorna vanliga och det ar haftigt att mota nat helt annat. Fattigdomen ar fasansfull, tiggarna manga och utmarglade - man tvingas hela tiden forhalla sig till det faktum att man ar turist i fattigdomen. Inga latta funderingar. Men nu ar jag inte i Calangute. Nu har jag akt tva timmars taxiresa till en av de sodra stranderna. En fantastiskt vacker strand, kor och grisar pa gatorna men sunkigt och primitivt boende och bra manga knappgokar bland besokarna. Funderar lite pa det dar med charter vs backpacker och kommer fram till att jag ar en tvattakta charterturist ![]() I eftermiddags stod jag inne i en butik har i Agonda for att fraga om de hade ol. In kommer tva killar och den ene suckar och sager "Ah, echoume poli douliea". Min hjarna tiltar. Grekiska??? Men det visar sig att det ligger ett fastfoodstalle som heter The greek place alldeles intill. Sa far jag ett starkt behov av att saga Kalimera till nan sa kan jag bara ga dit. Jag har ju faktiskt en Kalimeratroja i packningen ![]() |
|
|