|
||||
|
||||
Angenäm rök
Nog för att jag ogillar tobaksrök, men det är annat med sån rök som kommer från en lite trädgårdsstädarbrasa, en grill eller varför inte öppna spisen. (Troligen är det lika många skadliga ämnen i den röken.)
- Jag städade under garagetrappen och hittade mycket. Mycket. Somt gick rakt ner i sopsäcken, somt borstade jag av och somt hamnade i en liten brasa i grillen. Det var inte lätt att få elden att ta fatt, det gick åt några tidningssidor och en stump stearinljus. Sen stod jag där och försökte känna sista-april-stämning, men det gick inte heller så bra, det var alldeles för varmt. Sista april för mig betyder snödrivor eller åtminstone regnglopp, en frusen manskör och alldeles för långa tal. Men jag visslade ändå tyst för mig själv Vintern Ra och Sköna Maj, åhörd av några glada katter som snusade runt under trappen- det var där deras låda stod i fjol i maj, månntro om de kommer ihåg sina kattungedagar? Det kommer säkert fler bakslag i vädret här hos oss, men våren är stadigt på väg , något att se fram emot! |
|
|