Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-04-03, 11:09
Kajode Kajode är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Astypalea - bäst att bo?

Hej igen!

Jag har lagt ut lite frågor tidigare och tackar alla som har varit vänliga att dela med sig av sina erfarenheter av Astypalea.

Jag och min familj (4 st) flyger till ön i mitten av juni med inrikesflyg och behovet av att förboka kanske inte är nödvändigt då det inte är högsäsong men jag har ändå skickat ut en del förfrågningar på ett antal ställen.

Vissa vill ha väldigt bra betalt men de två ställen jag har fastnat för är Koralli Studios i hamnbyn och Kalypso studios som har ett tradionellt hus uppe i Chora ledigt. Var är det bäst att bo? Båda ställena kostar lika mycket för en lägenhet med balkong och de båda ser fräscha ut, den ena med utsikt över havet och borgen och den andre utsikt över ön men inte borgen. Vad jag har förstått så är det många trappor att gå upp till Chora men närmare Livadistranden. Bra restauranger verkar finnas nere i hamnbyn (Maistrali och Australia). Var brukar man spendera kvällarna, nere i hamnen eller uppe i Chora?

Undrar också om det ofta går bussar till Livadi under dagarna eller bör man hyra moppe för att ta sig dit? Önskar stränder med skugga, någon som har tips om andra stränder som är bättre än Livadi?

Beslutsångest... och kanske ska man inte förboka men det är ju skönt att bli hämtad vid flygplatsen och slippa leta boende, speciellt då man har fått bra pris.

Greklandslängtan sätter in med full kraft nu...
/Karin
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:02.