|
||||
|
||||
Proceduren med hyrbil
Jag undrar om någon har hyrt bil på Karpathos? Vi funderar på att hyra en bil direkt på flygplatsen och ha den under hela vistelsen på Karpathos då vi skall bo på Journeys end" som ligger en bra bit utanför Pigadia. Vi har hyrt bil många gånger i Grekland, t.ex. på Kreta. Ibland har uthyrarna velat se ett kreditkort, ibland har de struntat i detta.
Något som oroar mig lite är när jag läser i hyresavtalen för de flesta uthyrare på Karpathos, så står det att en deposition dras på kreditkortet (ca 400 - 1400 Euro) beronde på bilens storlek, för att sedan återbetalas när bilen har återlämnats, men det kommer ytterligare då att ta tre-fyra dagar innan beloppet åter finns på kreditkortet. Detta har vi aldrig råkat ut för någon annan stans i Grekland, är det ett undantag på Karpahtos? Är jätte tacksam för tips på seriösa uthyrare som inte drar någon deposition på kreditkortet. Detta skall verkligen inte behövas och känns lite olustligt. Hur har ni gjort? det finns väl en tilläggsförsäkring som täcker självrisken? |
|
|