Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-05-20, 07:31
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Val av semesterort

När man läser inlägg på denna sajt och motsvarande i Finland (Kreikkanet) blir man lite undrande på hur folk väljer platsen var de bor på sin semester på Samos. 99,9 % väljer "turistgethon" Pytagorion, Kokkari eller Votsalakia. Tror att bara "maggione" ja vi (hustrun och jag, ibland sonen eller dotter kommer med) väljer att bo i utkanten av Vathi (Kalami). Är det så att man också på semester vill ha en massa andra människor (turister) runt sig, olika "aktiviteter", "mysiga tavernor" (som alla är som vilka tavernor som helst). Den typiska frågan före semester är "finns det ngt. att göra där osv...". Kan inte folk mera kopla av på semester utan att hela tiden ha en massa aktiviteter? Menar inte sådan "relax" som jag hörde från en dotter i en familj förra sommarn när mamman undrade om det blir skönt att komma till Samos och vad skall vi göra. Då svarade en av döttrarna följande: ni ligger väl vid polen och super och vi får göra vad vi vill. För mig är det skönt att kl. 6 på morgonen fara till en joggingtur på 1-1,5 timmar, köpa bröd till frukost på hemvägen, äta frukost, gå ner till Gangou-beach och vila där hela dagen till ca. kl. 17. Promenera på kvällen längs Vathis gator, äta någonstans, sitta en stund på balkongen före man lägger sig vid 23 tiden senast. För oss är lägenheten på Samos som en sommarstuga där vi är under semester. Oberoende var ni väljer att bo på Samos under semester önskar ja alla en trevlig semester där. Själv åker jag och hustrun om 3 veckor. Ha de...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.