Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2010-05-21, 16:16
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Lite nytt från Kalymnos

Dåliga och bra nyheter.
En samverslös befälhavare släppte tre dar sen ut olja och annat äckel som kom in på stränderna längs Kalymnos västsida. Stor städningsaktion pågår med kommunens och hamnpolisens alla resurser inklusive frivilliga . Man blir så förbannad..

Det är trevligare att berätta om att undervattensparken börjar bli klar, i Arginoda. Det ska bli ett akvarium som man står inne i, fattade jag, föreläsningssalar för filmvisning och konferenser. Lokalerna är nästan klara. Den yttre delen kommer att omfatta dykmöjligheter med utbildning. Lekpark finns. Jag berättar mer när jag vet mer.

Man bygger om den yttre piren så att stora båtar typ Blue Star och kryssningsfartyg ska kunna lägga till. Snart klart.

Har jag berättat att Emborio har fått vatten nu? Avsaltningsanläggningen i Skalia fungerar bra. Fler planeras.

De mycket få skolbarnen på Pserimos får undervisning via dator.

Segelbåtar kan nu lägga till vid den långa kajen längs hamngatan, el och vatten finns i konsoler eller vad det heter.( Restaurangerna precis intill.)

Ny andre turistminister är en Nisyrosbo, Nikitidiadis, som har speciellt intresse för Dodekanesa.

Det får räcka för denna gång.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT