![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Om knappt tre veckor bär det iväg till Kreta och Kalamaki. Vi (två vuxna och en femåring och en sjuåring) hade tänkt oss en utflykt till Knossos och museet i Heraklion. Men vi tvekar på om vi ska åka själva eller köpa en utflykt via charterbolaget. Fördelen med att köra själv är förstås att man kan planera som man vill men om det är råddigt att köra bil i Heraklion kan det ju förstås kanske vara värt att åka med charterbolagets utflykt. Vi har kollat kartan och det såg inte alltför blodigt ut, men erfarenheten av grekisk stadskörning är rätt begränsad, även om vi har en GPS till hjälp. Bil kommer vi att hyra i vilket fall som helst för andra utflykter så det blir ingen extra kostnad för det. Jag tyckte att 510 kronor per vuxen kändes rätt dyrt (och vad det kostar för barnen vet jag inte). Då står det att det är busstransfern som ingår och då gissar jag att man får lösa in sig på plats. Frågan är väl om man kan köpa guidning på plats också (även om jag förstår att det knappast blir på svenska då) Sen är väl museet egentligen stängt och bara en mindre utställning öppen men det vore kul att se Heraklion också. Ni som har erfarenhet får gärna tycka till eller komma med tips om ni har. /Carina |
|
|