Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-06-10, 00:25
toven toven är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Varning för västra stranden inne i Rhodos stad.

Hej alla Rhodos resenärer. Nyss hemkommen från Rhodos men med en tråkig erfarenhet i bagaget. Med det här inlägget vill jag varna alla som tänker ta sig ett dopp i havet på västra sidan inne i Rhodos stad. Jag lockades att bada i dom höga vågorna för några dagar sedan när det blåste ganska kraftigt. Vad som hände var att jag sögs ut från stranden via kraftiga underströmmar samtidigt som tre meter höga vågor sköljde över mig. Trots att jag simmade mot land för allt vad jag var värd så kom jag inte närmare stranden. Paniken kom smygande när mina krafter tog slut i armarna. Jag tog en sista desperat chans för att inte drunkna och formade mig som en pil under vattnet. Sen som ett under kom några rejela vågor och spolade mig upp på land igen. Jag skrapade upp fula sår på överarmen, fick ett par köttsår på vänstra foten och svalde stora mängder saltvatten. Den här händelsen har skrämt mig riktigt ordentligt och nu är man en erfarenhet rikare. Så vad ni än gör. Hoppa inte i havet om det inte är lugna vågor. Vågorna som kommer in mot stranden ska ju ut i havet igen och det sker via kraftiga underströmmar. Ska tillägga att stranden inte har några badvakter eller varningsflaggor.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.