Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-06-14, 17:17
camilla I camilla I är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Hemkommen från Samos

Hej!

Precis hemkommen ifrån samos, denna vackra ö. Har åkt dit många år på rad nu. Många härliga minnen blev det även denna gång. Besökte många härliga bergsbyar såsom Ambelos och Pagondas. Två riktiga pärlor.

Tyvärr håller dock samos på att bli förstört. Fler turister, och det börjar bli riktigt turistiskt på många ställen och byar, som förut var genuina och oförstörda. Fler och fler ungdomar har även hittat hit, likaså strandbarer mm. Det är inte samma gamla charm som det var i början då jag började åka dit. Men jag älskar fortfarande ön!

Hotellet vi bodde på Doryssa var jättefint. Tyvärr var den största delen av personalen väldigt otrevlig och snorkig. Det är trist! Men som tur är spenderar man ju merparten av sin tid utanför hotellet! Vädret var perfekt i början, molningt och lite sol. Några droppar regn. Sedan under helgen kom värmen, då blev det ca 35 grader varje dag... pust...

Vet inte om jag kommer återvända nästa år, eller om det är dags att börja leta sig ett nytt favoritresemål?... vi får se.. tips mottages gärna
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:36.