|
||||
|
||||
Hemma igen
Vi har precis kommit hem från en underbar vecka i Parga med våra 2 barn. Det har varit strålande sol och 30 grader varmt hela veckan. Priserna var inte värre än när vi var till Skiathos 2006 och Kefalonia 2008 men så är vi inte storkonsumenter av alkohol och tobak heller. Jag brukar bli ganska rastlös när jag är på semester, jag vill hinna med att se och uppleva så mycket som möjligt under den korta tiden man är borta, men den här gången var jag så nöjd att stanna i Parga med omnejd. Badbåten tur och retur till Lichnos Beach var det mest "spännande" vi var ute på.
Grekerna var glada och trevliga och jag minns inte när jag blev bjuden på så mycket senast. Efter maten kom de ofta ut med ouzo, fikon, baklava eller en extra öl som huset bjöd på. På supermarkets bjöd de på leenden och ibland även godis. Synd bara att mycket godis smakar parfym i Grekland :-) I min blogg skrev jag dagbok under veckan och i mitt fotoalbum har jag nu lagt ut 40 bilder från Pargaresan. (Hemsidan är inte kommersiell och innehåller ingen reklam) Parga är ett resmål jag varmt kan rekommendera! |
|
|