![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är vi hemkomna efter en underbar vecka på Santorini. Vi reste till Santorini för första gången och super nöjda. Vill tacka alla för de tips vi fått innan resan.
Vi bodde i Kamari på ett jätte fint hotell, Diskouri Art Villas. Låg ett par minuter från stranden. Kamari är en helt ok ort för sol och bad, kändes dock uppbyggd endast för turister. Något som slog oss är att allt ser nybyggt ut, rent fräscht. Mkt restauranger med god mat, schyssta priser. Och ja, det funkade faktiskt med den svarta stranden. Säger jag som alltid sagt att ständer ska vara vita och av mjuk sand ![]() Att ta lokalbussen i Grekland är halva nöjet! Jag älskar att någon stackare måste tränga sig runt och sälja biljetter, chaufförens gapande och till råga på allt så trängde sig en biljett kontrollant på bussen 2 ggr. De flesta kvällar har vi tillbringat i Fira och Ia (Oia). Första gången vi kom till Fira blev vi slagna av häpnad över den magiska utsikten! Och ja, vi har druckit svindyrt vin och på en bar på klippkanten och lyssnat på Sarah Brightman till solnedgången. Värt varenda krona. Ia är ”roligare” tycker jag, detta pga alla färgglada hus. Men att trängas med ett X-antal andra för att se solnedgången till applåder (och hundslagsmål), känns turistiskt. Jag kan hålla med Janne, att fick jag vara där själv med min kärlek skulle det vara magiskt. Jag upp över öronen kär i Santorini, dess storslagenhet och karghet. Och visst är jag lite mer kär i min pojkvän också efter den här resan ![]() /Jeanette |
|
|