|
||||
|
||||
Ö-luff
Hej!
Ny medlem här, så jag har inte hunnit bekanta mig med varende tråd riktigt, ännu. Så hänvisa gärna till andra trådar om det redan har skrivits något matnyttigt. Undertecknad och undertecknads vänner ska resa runt i den alltid så vackra grekiska övärlden i mitten av Juli till Augusti. På grund utav hektiska scheman och georgrafiska skillnader har vi ännu ingen färdig planering, men det ska nu bli ändring på det, därför har jag lite frågor. Det som är skrivet i sten är att vi utgår från Kos, för att två veckor senare ta ett flyg från Rhodos. Är det en för romantiserad tankebild att vi kan komma dit helt open-minded och låta sporadiska infall styra vår färdväg? Vad måste bokas innan? Är det några svårigheter att hitta hotel/boende? Går det att smidigt ta sig ifrån Kykladerna till Rhodos? Vilka av Tolvöarna samt Kykladerna måste besökas, och vilka gör man bäst i att bara passera? Hur har ni gjort med pengar, fungerar det att ta ut allt eftersom? Fungerar kortbetalning, och i sånt fall med vilka kort? Har någon kanske ett konkret tips på en möjlig rutt ni redan testat med gott resultat? Dela gärna med er av tips, erfarenheter, råd och allehanda annat matnyttigt för förstagångs-"luffare"! Särskillt information om boende vore underbart att få! // Chevalier |
|
|