Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #11  
Gammal 2010-06-28, 16:34
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Thailand

Ja, Moonlight bay ligger längre söderut än Sea sand sun.

Jag valde Moonlight bay och har suttit och läst bortåt 15 sidor på tripadvisor om stället, puh...

Det verkar spännande byggt, i olika nivåer, med djungel bakom och hav framför.

De flesta på tripadvisor gillade det, men de klagar på att stranden vid hotellet inte är badbar. Några säger dock att den är badbar vid högvatten.
Fast stället har 15 min promenad eller 5 minuter med tuk-tuk till Klong nin, så avståndet bekymrar mig inte.

Ett par kilometer ska det vara till nåt litet centrum med restauranger och shopping, hotellets egen restaurang är tydligen hygglig men inte mer.

Det ligger lite isolerat men om Sea sand sun skriver fritidsresor att "ljud från restauranger och barer stör". Ljuden folk klagar på på Moonlight är tupparna som gal väldigt tidigt men jag föredrar nog det.

Sea sand sun hade dessutom "omöblerad uteplats" och enligt bilderna verkar flera bungalows ligga direkt vid poolen. Inte vad jag gillar.

Nu har jag hållit mig på 2+-hotellen, allt annat blir väldigt dyrt. Jag tror inte heller att jag trivs på stora familjeanläggningar som det mesta med fler stjärnor verkar vara.

Man kunde inte betala för havsutsikt på Fritidsresor, de skriver att bungalowerna har antingen havsutsikt, begränsad havsutsikt eller utsikt mot skogen. Eftersom jag reser ensam är det väl risk att jag hamnar på baksidan trots att jag betalat lika mycket som de som hamnar mot havet - men det kanske går att påverka. Eller så är det häftigt med balkong mot djungeln
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT