Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-07-19, 19:05
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur långt i förväg bokar ni er resa?

Citat:
Ursprungligen postat av jennyln Visa inlägg
Bekvämast att boka charter, men billigare att boka reguljärt, stämmer det?
Det beror till viss del hur många man är, när man beställer, vilka krav man har, vilken egen erfarenhet man har med flera faktorer...

Jag kan bara tala för Sydsverige, men härifrån Kastrup kan du hitta biljetter till Athen från 12 - 1300 t o r om du beställer 8 - 10 månader före avresedatum. Jag fick ge 2000 för mina biljetter för att jag inte fick tummen ur och kunde bestämma mig riktigt när jag skulle åka... Jag beställde i Feb och åker i Sept. Men sedan från Athen får man ju sköta allt själv. Transfer, båtar, hotellrum...

Så visst är det bekvämare med charter. Men man får oftast betala för det. Och man är i princip låst till ett ställe om man inte tar en kombinationsresa. Samtidigt kan man ju hitta billiga sista minuten eller billiga enbart flyg på vissa avgångar och vissa tider.

Men erfarenhetsmässigt vill jag påstå att det oftast blir både billigare och roligare att åka två vuxna (kanske med ett eller två barn) med reguljärflyg.

Man måste dock göra en del överväganden där bekvämlighet kontra ekonomi är en stor del. Är det en viktig fråga? Är jag lite äventyrslysten och fixar att ta bussen till hamnen där båten är försenad eller inställd och jag sedan kommer fram sent eller måste fixa övernattning där jag inte föväntade mig. Eller är jag beredd att betala för att ha en troligvis bekvämare resa där andra tar hand om ev problem...?

En annan är vad vill jag göra under resan? Se och uppleva saker eller ligga på stranden...? Vill jag ta besväret, har jag intresset, att byta ö och jaga nytt hotell osv?

Sist men inte minst. Hur mycket tid vill jag lägga här hemma på att leta biljetter, kolla öar och boenden på Kalimera, planera i stort osv...? Vissa älskar det. Andra hatar det.... Gissa vilken kategori jag tillhör?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:06.