Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-08-05, 22:57
Hrkl Hrkl är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Hjälp med resan!

Hejsan allihopa!
Snart börjar det bli dags igen för mig och min kille och öluffa i greklands övärld, men denna gång i jämförelse med förra året, känner jag mig jätte oförberedd vilket gör att jag behöver all hjälp jag kan få!
Vi har tidigare endast öluffat i kykladerna, den här gången har vi tänkt oss att öluffa först lite i dodekanska öarna. Börjar på Rhodos den 12 augusti och flyger hem från Santorini den 30 augusti.
Vi landar på rhodos runt nio tiden på kvällen och vi hade inte tänkt stanna på rhodos utan att antingen ta oss därifrån bort till en annan ö direkt på kvällen, eller sova på flygplatsen och sen dagen efter tidigt ta oss till den första ön.
Personligen är väldigt sugen på att åka till karpathos men eftersom de ligger nedanför Rhodos och vi vill "arbeta" oss fram mot Santorini så känns de lite som en omväg, men de kanske är värt det eller vad säger ni?
Vi har ett krav på att åka till iaf ios och paros som blev våra favoriter från förra året.
Koufonissia skulle också vara jätte trevligt och åka förbi igen, men har hört att de fortfarande kan hända att färjor strejkar vilket gör att jag inte har lust att åka till en mindre lokaliserad ö och sen fastna där pga strejk, (fastna förra året där längre än planerat pga vädret).

Tips på bra öar som tar oss närmare kakyladerna och vilken buss som tar oss till vilken hamn på rhodos och busstider vore toppen!

(Vi är väldigt spontana av oss allt funkar, romantisk liten ö som party ö som genuin ö, men inga tips om öar som folegandros, värsta ön jag varit på!!)

Tack på förhand!!
// Hrkl
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:12.