|
||||
|
||||
Dag 11. Kos stad.
Några annorlunda saker hände idag:
- Jag skulle ta en glass ur en glassbox, och lyckades få den att rulla iväg ut på gatan. Slog mig bara lite... - Jag var en nanosekund från att bli överkörd av en tokig holländare på cykel. Jag är inte van vid att det finns cykelbanor i Grekland. - Efter att ha besökt en av stadens största sevärdheter blev jag tillfrågad av en som jobbade där om jag kom från Sverige. Jo, sa jag, det är jag. Nästa fråga var om det möjligen kunde var jag som drev den svenska sajten Kalimera! Ska inte berätta mer, det är en lång - och ganska kul - story. Här kommer några bilder från dagens rundvandring i de historiska delarna av Kos stad. Samtliga sevärdheter (det finns många fler än dessa) i Kos stad ligger inom krypavstånd. Jag har lagt ut en bildgåta från Kos stad också. Frågan är alltså inte var bilden är tagen, utan vad som finns på bilden. Kolla här... Inga strandbilder idag som synes. Vi har varit vid två stränder, men jag antar att ni har tröttnat på blått vatten och vit sand, och besparar er därför dem. :-) Imorgon bitti lämnar vi alltså Kos och reser mot nya äventyr. Vi har inte bokat boende, och vet inte om eller när vi får tillgång till internet. Vi hör av oss när vi kan. Ha det gott till dess. Senast redigerad av Kalimera den 2015-01-14 klockan 14:34. |
|
|