|
||||
|
||||
Regn, sol, regn, sol.
Det regnade i natt och hela förmiddagen. Jag hade ett ärende på stan och klädde mig i regnkläder och stövlar, men hann knappt till stan så var det soligt igen. Varm och instängd i mina rejäla kläder kände jag mig lite udda bland alla andra som fortfarande går i sommarkläder.
Denna märkliga ö. Fullt med folk på stan oavsett väder, ekonomisk kris, tid på dagen. En hel del personer är nya bekantskaper som jag fått i och med engagementet i lokalpolitiken. TV-snuttar med hela gänget visas ideligen. Andra man ser är profiler som finns på stan för jämnan, antingen för att de arbetar på serveringar, i affärer eller i hamnen, andra tycks dra omkring från kafé till kafé dagarna i ända. Igår drog också jag från kafé till kafé. Vi skulle ha åkt till Pserimos med en av medlemmarna i laget, men det blåste för mycket, så gänget blev sittande först på ett kafé, sen ett annat. Sen hem för en bit mat, sen träff på stan och stadsvandring i ännu en för mig okänd del. Slutligen samling vid valstugan för lite eftersnack och en och annan ouzo. Ibland träffar vi under dessa vandringar de två andra gängen, då uppstår lite dråpliga situationer. Man må vara politiska motståndare, men alla känner i allafall alla, det är mer som en forbollsmatch eller något liknande. Hur valet än avlöper har jag fått utmärkta tillfällen att lyfta fram problem som ska kunna åtgärdas och som ska med på programmet direkt. Här upprepar jag att åsikter från Kalimeraläsare är mycket välkomna! Även om du inte varit på just Kalymnos har du säkert åsikter om sånt som går att förbättra för att göra Grekland ännu trevligare. Viljan finns hos politikerna, men orken och ekonomin har inte räckt till, och somliga ärenden har helt enkelt inget slut. |
|
|