Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-10-31, 22:40
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard En vecka kvar

Om en vecka så här dags sitter jag väl och räknar kryss på valsedlar. Somliga i mitt gäng blir engagerade i övervakningen att allt går rätt till i vallokalen . Somliga ska vara med vid sammanräkningen och jag tror att jag hamnar i den gruppen.

I går kom valsedlarna från tryckeriet. Många i gänget samlades uppe på kommunkokalen och gjorde paket med 500 valsedlar i, totalt 44 paket som skall ut till de olika distrikten. Resterande valsedlar lades i andra paket som var och en i gruppen själv får dela ut.

Dagen idag var en jättefin dag. Vi åkte till Vathy och gick "periodia" där, delade ut broschyrer och pratade med folk. Som på andra håll var de flesta positiva, andra avvaktande och en handfull helt negativa. Ideligen blev borgmästar-Georgios stående i en grupp som intensivt diskuterade något problem, och vi övriga stod och satt bäst vi kunde och solade , för det var rena vårsolen.

Vi fick beskrivet för oss ett sanitärt problem som måste åtgärdas. Vi fick höra en massa om platsfördelningen för båtarna i hamnen. En gammal man ville ha bättre pension. En annan klagade över att hans svartbygge blivit åtalat och ska rivas. En annan ville ha asfalt ända till dörren. En kvinna ville att man skulle kapa en palm som lutar betänkligt. Allt ska borgmästaren klara!

Sen drog hela gänget till Platanos för att äta. Det är en pytteliten utomhusrestaurang som är ett populärt söndagsutflyktsmål med grillat som specialite. Det var redan fullt när vi kom, men några extra bord och stolar trollades fram. Jag är fortfarande mätt, nu tio timmar senare.

Sen hem och laga lite mat åt hemmafolket och sen iväg på kvällsperiodia på strandvägen, in och ut på serveringar ända bort till hamnen.

I morgon blir det Pserimos och sen ska jag som alla andra dela ut valsedlar. Det är ett långt papper med alla namnen på och om man vill kryssar man för sitt eget, delar ut till alla man känner och möter. 3 fraktioner med 42 personer var kommer att översvämma ön med valsedlar.

Det är fortfarande roligt och vi är nu så bekanta med varann att skämten kommer ledigt och stämningen är riktigt god.

Det blir en jobbig vecka , säkert, men den kommer att gå fort.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:56.