|
|||
|
|||
Nyfiken på Thassos
Funderar på Thassos i sommar (mitten av juni) Det är jag och min 13 åriga dotter. Har läst mycket om ön nu och det verkar vara lite av vad vi vill ha. Velar mellan "Lina" i Limenas eller "Aliston" i Skala Potamias. Vill å ena sidan ha strand och bad men å andra sidan lite Grekiskt stadsliv.
Hur är det att ta sig runt på ön om man INTE kör egen bil eller vespa. Finns det cyklar att hyra och vågar man ge sig ut att cykla i Limenas närområden tex? Hur är bussförbindelserna till de "fina" stränderna och andra byar på ön från Limenas? Tänker mig att kunna göra egna utflykter till flera av dessa under 2 veckor. Typ att åka till Golden beach över dagen och så. Läste också någonstans att det gick taxibåtar från Limenas till några stränder. Stämmer det? Många skriver om båten till Keramoti och att det finns finna stränder alldeles intill. Vad kostar det att åka över? Är det enkelt och går de ofta? Är Limenas en mysig stad? Hur stor? Vilka avstånd? Har att jämföra med bla Chania, Parga, Pothia. Hur är stränderna inne i Limenas och hur stora är avstånden om man utgår från tex Lina. Hur är priserna på tavernor etc? Många frågor och säkert kommer fler men jag börjar så här. Mia |
|
|