|
|||
|
|||
Karpathosval
Γειά σου!
Nästa år vill jag och min man äntligen ta oss till Karpathos. Har läst en del på sidor som vi hittat via Google och även resebyråernas beskrivningar. Kommer inte fram till om vi vill bo i Pigadia eller Amopi. Kanske någon av er kan tipsa oss om jag beskriver vad vi helst vill ha. Vi vill bo på en mysig plats med framförallt tavernor med havsutsikt. Basgrejer som mataffär och bankomat ska åtminstone finnas. Vi går inte på discon, så sådant behövs inte, men gärna någon form av ett par barer. Helst vill vi ha finkorniga sandstränder "med känsla" och strandtavernor. Alltså inte en jättelång rak strand med några hotellkomplex. Alternativt kan vi tänka oss en fin klapperstenstrand med mjuka, runda stenar. Helst vill vi ha allt på samma ställe för att inte vara beroende av bussar, bil eller moppe. Stämmer detta in på Amopi och/eller Pigadia? Eller ännu bättre! Beskriv Amopi och/eller Pigadia med dina egna erfarenheter utifrån detta så kan vi bilda oss en uppfattning om det passar oss. Förhoppningsfulla hälsningar Mafric |
|
|