![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...blev jag i går natt, och då menar jag GENOMBLÖT. Vi hade en politikerträff nere på en lokal i stan, för att diskutera vad vi felat och hur vi ska bete oss framöver. En livlig diskussion uppstod givetvis, och egendomligt nog kom vi fram till några gemensamma ståndpunkter också, högst märkvärdigt med sextio personer som har egen vilja allihop.
Det hade börjat regna redan när jag var halvvägs med moppen, men jag ville inte åka hem igen efter regnkläder. Som det sker här i landet blev det ett rasande oväder med regn som formligen skopades över ön. Så länge vi satt inne på krogen , varmt och högljutt, hörde vi inte åskan, såg inte blixtarna, inget strömavbrott varnade oss. Så skulle vi bryta upp i halvtolvtiden... Fullständigt översvämmad gränd... Jag var ju redan lite blöt, så jag skuttade ut till moppen och drog iväg som en sån där amfibiefarkost som går på land och vatten....de andra ropade förskräckt och undrade vart jag skulle ta vägen...HEM förstås! Medan de övriga väntade på taxi eller andra skjutsar for jag som en u-båt uppför gränder där vattnet forsade ner. Duktiga moppen klarade både motvind och motström och snöglopp. Hemma var det bara att skala av sig alla blöta kläder och snabbt komma i torra varma såna, göra hett the och dra på A/C:n. Även idag har det regnat i flera omgångar. Pothia ligger i en dalgång, så det är enorma vattenmängder som ska ner genom stan. Havet utanför blir alldeles brunt såna dar. Ändå: strax kommer solen och vinden. Ön liksom ruskar på sig, som en blöt hund, och genast är folk ute på gatorna igen. Grekiskt temperament? |
|
|