|
|||
|
|||
Båtluff 2011?
Nu börjar planeringen inför sommarens bravader. Jag och min kompis, 18 respektive 17 år gamla kommer att i sommar bege oss ut på våran första resa utan föräldrar.
Plan 1 är tågluff i Europa i cirkus 3 veckor (för att sedan avsluta med båtluff light i Grekiska ö-världen), men eftersom att vår ekonomi inte är så hållbar funderar vi på att endast köra på båtluff i 2 eller 3 veckor (beror på hur mycket tid vi får över av sommarlovet). Känns lite billigare. Nu har vi, eller i alla fall jag börjat spåna lite och kolla på lite flygrutter. Försökte hitta något konkret svar här på forumet men kom själv fram till att det var smidigast att flyga till Santorini, som gick på 399:-/biljett. Tänkte om det skulle kunna vara en bra utgångspunkt. Jag har inte någon koll alls på vad de olika öarna har att erbjuda, väldigt svårt att hitta konkreta svar på det också. Det vi vill få ut av den här resan är självfallet sol och bad, men även lite fest, shopping och kanske lite utflykter. Naxos känns som en självklar destination då jag blev helt kär i den ön när jag var där hösten 2009. Vi hade också tänkt få med någon dag i Aten mot slutspurten. Sedan undrar jag lite hur det ser ut i början av augusti. Jag vet mycket väl att det är högsäsong och att vi inte kommer att vara ensamma där. Hur ser det ut med boende? Måste man boka boende i förväg, eller finns det alltid över? Hur är det med båtbiljetter, måste det också bokas i förväg? Vi gjorde inte det när vi skulle till Naxos 2009, men det var i och för sig i september/oktober. Pengar är också ett stort frågetecken. Hur mycket kan tänkas gå åt (allt som allt) per person på två/tre veckor? Och då vill man verkligen inte snåla. Det var väl lite frågor som jag sitter och spånar på just nu, hoppas det finns någon här som har något vettigt svar! |
|
|