![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Man ska ju byta telefon då och då... Sägs det.
![]() ![]() Men efter lång och omfattande koll på nätet har jag nu en HTC Wildfire. ![]() ![]() ![]() ![]() Sicken leksak... Man får ju passa sig så att den inte tar för stor plats i ens liv. Det finns väldigt mycket man kan göra med den lille prylen.... ![]() ![]() Wi-Fi i telefonen innebär tex att jag på resan kan sätta mig i baren hos Taki på Tinos, eller andra Hot Spots som har trådlös access, och ringa via Skype eller kolla vad tidningarna hemma skriver om. Surfa på det jag vill. Utan att det kostar något om inte Hot Spoten tar betalt. Surfa på oskyddade nätverk... Jag kan sköta min mail om jag vill. Fast jag har inte kopplat in det än. Nu har jag bara haft den igång i fyra dagar ännu, så jag har egentligen bara sniffat på vissa funktioner. Jag skrev ut den "lilla" Instruktionsboken som bara var på 186 sidor... ![]() Jag måste säga att jag på dessa få dagar blivit överraskad över dess funktionalitet! Och då har jag ändå hållt på med datorer och telekom sedan -84... Vilken utveckling! Det är nästan skrämmande. Men roligt.... ![]() ![]() Jag hade sedan tidigare lite svaga funderingar på att köpa en liten bärbar Acer eller motsvarande för resor, men det är helt ointressant idag! Alla funktioner som jag ville åt finns i den lille Fånen! Lite bökigare och man skriver nog inte resedagbok på den, men allt finns där. Och man kan sköta FB, Twitter och Bloggar utan problem. Så nu kommer jag äntligen till några frågor! Är det lönt att ladda ner Android 2.2 Fro-Jo till Wildfire? Den kom med 2.1, men vad ger uppgraderingen? Är det något jag bör tänka på med Wildfire? Med Android? Sist men inte minst söker jag tips på Nytto-appar till Android! Sådana jag verkligen kan ha nytta av! Visst skiljer nyttan mellan olika personer men jag tar gärna mot alla tips! ![]() ![]() Om det är någon som tvekar att byta till en Smartphone, gör inte det. Det man måste göra är att ändra sitt "tänk" lite. Det är inte en telefon längre. Det är en microdator man kan ringa med! ![]() Klarar man en dator klarar man en Smartphone... Lätt! ![]() |
|
|