Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-01-22, 20:21
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Android

Man ska ju byta telefon då och då... Sägs det. Det var drygt två år sedan sist för mig. Så jag kunde byta utan problem med abonemanget. Egentligen behövde jag inte, min Ericson W595 fungerade alldeles utmärkt och var inte speciellt sliten. Men det var ju ingen "smartphone"... Jag har varit tveksam till vilken nytta JAG verkligen skulle ha av en sådan, många andra har dock, så jag har tvekat länge.

Men efter lång och omfattande koll på nätet har jag nu en HTC Wildfire. Jag sänkte min månatliga kostnad, som inte var hög från början, fick telefonen på köpet och ökade funktionaliteten med några tusen %... Jag behöver tex inte ta med tidningen eller boken på toa längre...

Sicken leksak... Man får ju passa sig så att den inte tar för stor plats i ens liv. Det finns väldigt mycket man kan göra med den lille prylen....

Wi-Fi i telefonen innebär tex att jag på resan kan sätta mig i baren hos Taki på Tinos, eller andra Hot Spots som har trådlös access, och ringa via Skype eller kolla vad tidningarna hemma skriver om. Surfa på det jag vill. Utan att det kostar något om inte Hot Spoten tar betalt. Surfa på oskyddade nätverk... Jag kan sköta min mail om jag vill. Fast jag har inte kopplat in det än.

Nu har jag bara haft den igång i fyra dagar ännu, så jag har egentligen bara sniffat på vissa funktioner. Jag skrev ut den "lilla" Instruktionsboken som bara var på 186 sidor... (Jag fuskade och gjorde det på kontoret jag har tillgång till...) Men jag tänkte jag ska lära mig Android ordentligt! För det kommer jag nog att ha nytta av nästa gång jag byter.

Jag måste säga att jag på dessa få dagar blivit överraskad över dess funktionalitet! Och då har jag ändå hållt på med datorer och telekom sedan -84... Vilken utveckling! Det är nästan skrämmande. Men roligt....

Jag hade sedan tidigare lite svaga funderingar på att köpa en liten bärbar Acer eller motsvarande för resor, men det är helt ointressant idag! Alla funktioner som jag ville åt finns i den lille Fånen! Lite bökigare och man skriver nog inte resedagbok på den, men allt finns där. Och man kan sköta FB, Twitter och Bloggar utan problem.

Så nu kommer jag äntligen till några frågor! Är det lönt att ladda ner Android 2.2 Fro-Jo till Wildfire? Den kom med 2.1, men vad ger uppgraderingen? Är det något jag bör tänka på med Wildfire? Med Android?

Sist men inte minst söker jag tips på Nytto-appar till Android! Sådana jag verkligen kan ha nytta av! Visst skiljer nyttan mellan olika personer men jag tar gärna mot alla tips! Det är osannoligt att jag kommer att spela spel på den, jag är inte så intresserad av sådant, men har ni något som är riktigt kul att fördriva tiden med på en flygplats så...

Om det är någon som tvekar att byta till en Smartphone, gör inte det. Det man måste göra är att ändra sitt "tänk" lite. Det är inte en telefon längre. Det är en microdator man kan ringa med! Och så har den pekskärm. Något som kan vara lite svår att komma överens med i början... Fast Wildfire har även en knapp som är en sorts "mus" som gör att man styra olika saker på skärmen.

Klarar man en dator klarar man en Smartphone... Lätt!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.