Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-01-31, 18:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Resa med 86-åring

Nu vill min älskade lilla svärmor till Grekland igen! Hon var här i eftermiddags och maken visade återigen alla bilder från vår påskresa till Peloponessos 2007.
Då väcktes lusten till ännu en greklandsresa vilket ju måste tillgodoses.
I maj är tanken att resan ska bli och det är Claes som åker med då jag inte har semester att ta ut efter Tinosresan andra delen av april. En mamma-son resa ser de bägge fram emot, förmodligen svärmors sista utlandsresa.
Vi har Ving som flyger till Chania från Kalmar och det är det enda alternativ svärmor orkar. Nu är frågan vilken ort som är bäst....Platanias (där finns ju lite att strosa i på kvällen), Kato Daratso (ligger väl närmast Chania?), Agia Marina eller Kato Stalos? Själv har jag bara erfarenhet av Agia Marina och Platanias, men tycker spontant att de ska bo så nära Chania som möjligt.
Alla ni som kan hela kusten, vilken ort är för en 86-årig dam bäst???
Claes kommer att hyra bil några dagar för att de ska kunna tuffa runt lite också, men några längre resor är det inte tal om. Var är det alltså mysigast att vara för en vilsam vecka där HAVSBAD är en önskan från svärmor.
Vi badade ju i 15 -gradigt vatten förra resan och hon är en riktig tuffing....Pool är inget för henne!

Ge oss lite råd för resan måste bokas snart då det är rusning till Kreta från Kalmar.

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.