|
|||
|
|||
Vad skulle ni välja?
Vi letar resor, bokar hotell, flyg och hyrbil själva. Har funderat på Rhodos i år då vi aldrig varit där förut. Men det är svårt att hitta hotell som är bra och prisvärda i rätt område. Vi har tre barn och gillar att gå ut på kvällarna, titta lite i affärer och äta något. För sambon är det livsviktigt att ha sandstrand och den ska helst vara riktigt fin (vi är bortskämda med det hemifrån och från våra semestrar i Alcudia). Det känns som att Rhodos inte riktigt kan erbjuda oss alla det vi vill ha, inte ens om vi betalar massor och helst vill vi inte betala så mycket alls då vi har renoveringsprojekt på gång i vårt hus.
Har ni några tips? Faliraki låter ju bra när det gäller stranden (så nära stan som möjligt) men om vi bor där så är jag rädd att vi kommer bli störda av alla unga fulla engelskmän som man läst ska vara där. Men så har man också läst att det är ett utmärkt ställe att åka till med barn. Utelivet kommer ändå inte igång förräns vid midnatt och då är vi med största sannolikhet inte ute längre. Men tänk om det bor en massa fulla ungdomar på hotellet? Jag är nog skadad av alla härliga resor vi haft till superbarnvänliga Alcudia (får man skriva så här på Kalimeraforumet?)! Eller vad tror ni? Nästan så skadad att jag återigen var på väg att boka en resa dit. Men förr året vi var där så sa vi att nästa gång ska vi till Grekland! Var på ön skulle ni valt att bo? Vi vill ju in till Rhodos gamla stan också några kvällar i veckan och kanske äta något där, eller ta något att dricka och ge barnen glass. Har hittat ett hotell med AI till bra pris men det ligger ute i Kalithea nära Sunwings hotell. Där är ju inget annat än hotell! Konstigt! Iofs ett litet centrum 1 km bort men väldigt litet. Detta hotellet har fått både bra och dåliga kommentarer om sitt AI. Men jag tänker som så att om man några av kvällarna eller någon lunch äter där och dricker lite när man ligger vid poolen så kan det ändå vara värt att ha AI och ändå gå ut och äta flera av kvällarna. Flyg med hyrbil och hotellet med AI skulle för 12 nätter i mitten på juni skulle kosta 25.000 för oss fem. Det andra alternativet är ett enklare hotell där det inte ingår frukost (men å andra sidan så gillar vi att sova länge när vi har semester (ibland i alla fall) och slipper då passa tiderna. Det hotellet ligger 500 m från centrum av Faliraki och 200-300 m från den fina stranden i Faliraki. AC får man betala för och då det blir två rum här så skulle det kanske kosta 1200 kr (har sett vad andra tar) så detta enklare hotell med enbart litet poolområde och utan någon mat eller dryck (Finns pentry så man kan fixa till lite frukost osv) skulle med flyg och hyrbil kosta 19.000 kr. Det har fått bra betyg av sina tidigare gäster, betydligt bättre än det andra större AI hotellet. Men jag är rädd att det billiga priset kanske lockar till sig de unga som är ute för att supa skallen i bitar. Men hur vet man det? Det är många äldre och barnfamiljer som också bott på detta lilla hotellet. Det känns på ett vis lite mysigare med ett så här litet ställe men samtidigt skulle barnen älska poolerna på det större AI-hotellet. Kanske är folk på AI mer kräsna än folk som vet att de bor på ett enklare ställe? Vilket skulle ni välja? Bor vi på AI-hotellet så kan vi ju köra till Faliraki och bada eller någon gång på kvällen, är ju bara 5-7 km dit. Men då kan man inte ta sig någon drink eller öl på kvällen innan man går ut. På AI-hotellet så är den enda variationen om man vill gå från hotellet att gå till något av de andra hotellen och ta något att dricka eller äta där. Men som sagt vi har ju bilen. Återigen vilket skulle ni välja? Har ni något annat förslag? |
|
|