|
|||
|
|||
Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011
Citat:
Jo vad gäller vädret ÄR vi olika.....Jag upplever MER av Tinos vid dåligt väder än vid fint då jag tar mig för mycket mer saker att göra. Annars blir det mest att bara vara vid stranden om än i skugga. Nu efteråt ångrar Claes och jag att vi inte redan första dagen tog fotvandringen runt Exomburgho....DÅ var det perfekt vandringsväder....sen blev det regn och blåst... Vi hade bil i 5 dagar för 100 euro totalt+ bensin då förstås 17,69€ (!!!) per liter, det ni! Att vara på Tinos utan att ha åkt runt i byarna är synd....Då HAR man inte sett denna fantastiska ö. Vi åkte runt alla dagar varav 4 var regniga och vi har nu varit i alla byar vi har namn på på vår karta utom EN (Vi måste ju ha något kvar!) Vilka mysiga ställen/Kafenéion man ser inifrån när man inte kan sitta ute....Så mycket trevligt prat det blir med alla möjliga människor som också kurar undan väder och vind. Själv blir jag mer och mer övertygad om att det är mysigast i Grekland verkligt off-season, men vi är alla så olika vad gäller detta. Sol och bad har vi så fint hemma på sommaren, vi som bor vid kusten. Visst finns det ett Grekland för alla! Lissi |
|
|