Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-04-29, 10:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Ja, Arne är en riktig skojare!

Jag tycker många har haft otur med sin påskresa till Grekland i år. Kallt, blåsigt, regn och hagel är inte det som vi önskar oss när vi reser på semester. Men man gör ju det bästa av situationen och jag gläder mig över att de flesta är nöjda och glada ändå! Det är ju alltid härligt att kunna koppla av från vardagens många plikter.

Jag tyckte det var väldigt synd att ni inte kom ut och såg själva ön Tinos, men bara var i staden som inte är det bästa med Tinos enligt mig. På Tinos bör man ha tillgång till ett fordon, vägarna är bra och trafiken nästan obefintlig. Om det gick en buss till Pirgos var det synd att ni inte tog den utflykten, men bussförbindelserna på Tinos är inte imponerande. Kanske värt att överväga en taxi för att se något av ön...
Välkomna hem till en underbar vår!
Jo Arne är en skojare, men förlåten då han och Birgitta lämnade en liter retsina i vår kyl vid ankomsten

Jo vad gäller vädret ÄR vi olika.....Jag upplever MER av Tinos vid dåligt väder än vid fint då jag tar mig för mycket mer saker att göra. Annars blir det mest att bara vara vid stranden om än i skugga. Nu efteråt ångrar Claes och jag att vi inte redan första dagen tog fotvandringen runt Exomburgho....DÅ var det perfekt vandringsväder....sen blev det regn och blåst...
Vi hade bil i 5 dagar för 100 euro totalt+ bensin då förstås 17,69€ (!!!) per liter, det ni!
Att vara på Tinos utan att ha åkt runt i byarna är synd....Då HAR man inte sett denna fantastiska ö. Vi åkte runt alla dagar varav 4 var regniga och vi har nu varit i alla byar vi har namn på på vår karta utom EN (Vi måste ju ha något kvar!) Vilka mysiga ställen/Kafenéion man ser inifrån när man inte kan sitta ute....Så mycket trevligt prat det blir med alla möjliga människor som också kurar undan väder och vind.
Själv blir jag mer och mer övertygad om att det är mysigast i Grekland verkligt off-season, men vi är alla så olika vad gäller detta. Sol och bad har vi så fint hemma på sommaren, vi som bor vid kusten.

Visst finns det ett Grekland för alla!

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.