Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-05-25, 22:44
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Strandliv på Karpathos?

Behöver lite hjälp. Jag har nästan bestämt mig för en vecka på Karpathos i juli. Vill gärna bo i Pigadia för att ha tillgång till restauranger och lite folkliv på kvällstid.
Till de vackra stränderna kan man komma med buss och badbåt har jag förstått, men nu såg jag nånstans här på forumet att badbåtarna är en form av dagsutflykt, stämmer det? Med lunch inkluderat?!!

Jag trodde det var båtar som gick regelbundet mellan stad och strand från morgon till kväll, som t ex i Katapola på Amorgos, så att man kan välja själv när man vill åka dit och hem.
Och bussarna hur ofta går de? Te x på Naxos och Kefalonia är ju bussturerna regelbundna och man kan i princip åka hem när man känner för det.

Ungefär hur lång tid tar det till stränderna med buss resp båt?

Hur är stranden i Pigadia? Enligt min erfarenhet brukar stränderna i byar och städer ofta vara rätt trista.

Hoppas någon kan hjälpa mig att bringa klarhet i mina strandbryderier, är väldigt nyfiken på Karpathos och Pigadia. Planerar inte att åka runt på ön förutom till stränderna då, det är en veckas sol och bad jag ser fram emot och mycket god mat förstås :-)

Kalypso
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.