|
|||
|
|||
Börjar närma sig.......... Lite frågor!
Om några få veckor bär det av till Rhodos för första gången. Ska bli spännande att få komma dit även om jag som som inbiten Mallorcaälskare är väldigt skeptisk! Ena sekunden tänker jag att vi kommer älska ön nästa så tänker jag att vi kommer säkert aldrig att vilja återvända. Det ska bli intressant att se vilken del av mig som har rätt!
Hur som helst så funderar jag på några saker. Lindos ska vi ju besöka och vi har tänkt åka dit på dagen och även passa på att bada där. Men idag kom jag att tänka på om man inte skulle åka dit på kvällen med? Någon som varit där på kvällen? Är affärer och matställen öppna då? Kan ni rekommendera någon restaurang? Funderar om det kanske kunde vara något när vi firar vår sons 5 årsdag. Vi har de senaste åren firat honom när vi varit utomlands med att gå på en bättre restaurang och det är lite kul att minnas att när han fyllde 3 så var vi där och när han fyllde 4 var vi där osv...... Eller ska man kanske satsa på att åka in till Rhodos stad istället? Hur hittar man till det där torget i gamla stan? Är gamla stan mycket stort? Stannar bussen i närheten? Några kvällar kommer vi nog att köra in och jag har förstått att man kan försöka hitta parkering vid hamnen tror ni det skulle fungera? Andra kvällar när man vill dricka lite alkohol så får det bli bussen eftersom vi har tre barn så är vi inte så intresserade av att åka taxi för jag har förstått att vi måste ha två taxibilar då vilket skulle kosta 400 kr ToR för den 5 åriga sonen får väl inte åka i knäet va? Fast det skulle väl ändå vara säkrare att åka med bussen. Badskor, behöver man det när man badar på Västsidan? Östsidan? Vid Sunwings hotell? Vi kommer att bo på två olika hotell under vår semester så det blir bad både på östsidan och västsidan. Jag antar det är lätt att få tag på badskor där nere, har jag rätt eller fel? Vad kostar dem ungefär? Runt en hundring? Måste man hyra solstolar eller kan man ligga på sanden? Vi brukar alltid ligga i sanden sen vi fick barnen, de är 5, 9 och 11 år gamla och det är ju inte så att man kan luta sig tillbaka i en solstol, i alla fall har det inte varit så förut och jag har svårt att tänka mig att det blir så i år fast vem vet det kanske fungerar?! Vad kostar solstolar? Är jag rätt på det om jag säger ca 80 kr för två per dag? Någon som vet om mataffären i Kalitea vid sunwingshotellet ligger mitt emot Princess flora hotellet? Om man googlar så det ut så! Finns det någon som helst gångbana/trottoar mellan Princess Flora och Sunwing? Har ni tips på ställen som vi inte får missa? Första veckan när vi bor på Princess flora (vilket jag är lite orolig för) så har vi tänkt åka runt en hel del och upptäcka öns olika stränder osv.... Därför valde vi det hotellet eftersom vi inte kommer att vara där så mycket mer än för att sova/vila. Det var prisvärt 4400 kr för oss alla fem i 1 vecka med frukost och middag. Fast middagar lär vi äta ute för det mesta (tror jag). |
|
|