|
|||
|
|||
Hjälp mig?första resan till samos
Min fästman har tagit exmen och fick en resa av mig till samos.
vi skall vara borta i 1 vecka (8e-15e juni)och är ute efter avkoppling så mycket som möjligt,lite mer av ett romantiskt stuk där vi spenderar dagarna vid poolen. upplever fin natur och restaurang besök bland det inhemska folket och ej med turister.hamn och promenader med något gott i handen och bara njuta helt enkelt. vill gärna ha lite mer info på restaurang priser? exempel- riktig grekisk mat (lokalt) ? vill även ha priser på matvaror för att kunna fixa ihop något gott till frukost/lunch i lägenheten ? tex fetaost,tomater,oliver,lök,lokalt vin,salami,vattenmelon,jordgubbar, kyckling,kött,fisk,..(rå) ,nybakad bröd m.m. ?? jag vill gärna under dessa dagar kunna leva som en riktig lokalbo bortsett från att hyra en moped och unna mig på lyxigaste haket. ekonomin är obegränsad men i grekland vill jag vara en riktig grek och vill bo,äta och leva som de gör dagligen.i sverige är man en typisk svensson jobbar 8-16 äter köttbullar, sover och middag hos föräldarna varje söndag....allt skall uppskattas i livet och lite anpassning för kulturer/traditioner skadar inte vilka stränder skall man besöka? båt tur till turkiet? kan man åka utan guide? priser? tacksam för all slags info. |
|
|