![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte Aftonbladet Resa i dag då de hade en hel del om Grekland, åtminstone på förstasidan, och hittade i den en lite intressant artikel.
De hade gjort en dryg halvsida med "Mest semester för pengarna", det grundade sej på en undersökning som engelska Post Office Travel Money hade gjort. Tydligen var det hur mycket man får betala för en måltid plus åtta vanliga saker under semesterresan (typ en flaska öl, insektsspray och läsk). Billigaste resort blev Costa del Sol i Spanien med 433 kr per dygn, Korfu kom på fjärde billigaste plats med 605 kr, Marmaris i Turkiet kom på sjunde plats med 715 kr, Kroatien och Egypten är skitdyra länder och Miami är dyrast. Men vänta nu, Grekland är över en hundring billigare per dygn än Turkiet. Kan det verkligen stämma, visst vet jag att Turkiet inte är speciellt prisvärt men att det skulle vara nästan en tusenlapp dyrare i veckan än Grekland hade jag faktiskt inte en aning om. I samma artikel har man också skrivit hur mycket priserna har sänkts i några länder, Spanien har sänkt 36%, Turkiet 13%, Egypten 12% och Grekland 10%, detta jämfört med 2007. Jag vet inte men det känns som att Aftonbladet har gjort nånting fel i denna artikel men jag kan inte riktigt förstå hur de har misslyckats, det låter i alla fall bra då man läser det. Mvh Janérik |
|
|