Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-02, 10:28
Uffex Uffex är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Semester om en vecka

Av någon anledning blev det en snabb bokning till Rhodos. Jag har varit där tidigare men det var så länge sedan som kanske 30 år sedan. Då som tonåring tillsammans med mina föräldrar. Egentligen är det jag minns inte värt att återuppleva men eftersom det är så länge sedan så får jag se detta som det är första gången till ön. Nu blev det lite bråttom eftersom resorna verkar ta slut i takt med vädret här hemma.

Inte för att jag kommer i håg allt från min första besök på ön men de där jobbiga turerna i gamla stan med tjatiga inkastare till restauranger och barer är inget jag längtar efter. Inte heller trängseln upp till Lindos sevärdighet...mitt på dagen, i värsta värmen. Vi har bara bokat ett hotell än så länge Hotell Iris i Afanadou. Nu blir jag nyfiken på om någon här varit där och kan dela med sig av sina upplevelser. Vi kommer att hyra bil och sedan förhoppningsvis kunna njuta av lugna, fina platser. Till Rhodos stad kan vi tänka oss att åka men också att kunna ta oss därifrån
Vi trivs egentligen på mindre öar varav Samos hitills är favoriten. Det är nog det där lilla formatet vi letar efter. Rhodos blir en utmaning och det jag vill med detta inlägg är att kanske få tips från er som har just Rhodos som favorit. Vad är det som gör ön till ert paradis, vad gör ni, vart åker ni?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:49.