Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-18, 20:06
urpe urpe är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Hemma från Rhodos: Pefkos

Oj vilken härligt avkopplande, lugn, varm, skön toppen vecka jag kom hem från i torsdags morse.

Varmt var så det föreslår för en nordbo men det är nena problema, finns ju dryckker, parasoll och bad

Pefkos var orten och Pefkos View vår boplats, rekomenderas skarpt
Bra personal, liten mysig bar och taverna vid pool. Ligger en bit upp ovanför men promenad till sand stranden tar max 8 min.

Pefkos gillas mest av engelska familjer och medelålders par, är en mycket sympatisk relaxad stämning runt hela orten.

Gjorde en kvällsutflykt till Lindos, måste upplevas när man är på Rhodos. Mysigt och mindre folk än på dagtid. Annars var det mest strand- och badliv men god mat på kvällen som gav en de fina upplevelserna.

Tips på bra restauranger:
Pefkos: Hellas, Tsambikos och Doma Doma
Artemis vart jag besviken på. Men en dålig köttbit kan väl fås på
alla ställen.
Lindos: Cyprus

Priserna var som i fjol, såg på gammalt växlingskvitto att euro:n var 1kr billigare i år än september i fjol

Enda negativa hände på väg hem från Arlanda till Falun, Uppsala län blev en grävling fattigare och jag fick lite skador men det går på vagnskadegarantin så det är lugnt

Om ni söker ett avkopplande skönt, mysigt resemål kan Pefkos rekomenderas, får se om jag hinner få till ett litet resebrev.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46.