Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-08-04, 20:12
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Musik i sommarnatt

...ska vi njuta av i morgon. Det är så skönt (och praktiskt) i Grekland, man VET att det blir fint väder nästa dag, eller nästa, det gör det så mycket enklare för alla som förbereder någon utomhusaktivitet.

Vi ska njuta av sång och musik med tolv jätteduktiga unga musiker . Repertoaren blir gamla välkända vemodiga sånger som alla här känner texterna till. Att sjunga med är populärt.

Platsen blir en relativt nybyggd liten amfiteater uppe vid en kyrka i en högt belägen klyfta i berget, det finns tallar där och cikadorna regerar fullständigt på dagtid, men i morgon kväll är det bouzouki, gitarr, mandolin, piano, munspel och sång!

Jag är med i omkring-kommittén, har satt upp affischer, sålt biljetter, sytt sittkuddar, skrivit på internet, pratat med massor av människor...och det är det enklaste. Dimitris och Stella har samlat ihop musikerna, ordnat lokalen, fixat affischer och biljetter, pratat med massmedia, bytt tider och börjat om igen...det är ingen hejd på allt som behövs för att det ska bli en fin föreställning.

I morgon bitti ska vi åka upp och sopa tallbarr, ställa fram stolar, ordna transport av ljudanläggning, skaffa förfriskningar, sätta upp lite dekorer. Vi ska skaffa växelpengar, is till förfriskningarna, sälja biljetter och sittkuddar...

Alla intäkter går till en person som ska göra en svårartad operation (men det är en hemlighet). I allafall hoppas vi att det ska komma massor av folk.

Musiken och sången är i alla händelser sommarens höjdpunkt. Jag var med på repetitionen idag, och tro mig, taket i lokalen lyfte en halvmeter när alla sjöng för full hals.

Amoni, vår kulturförening, har gjort det igen.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:36.